A tíz vágánypáron százával gördülnek naponta a tartálykocsik, az állomás környékét a folyvást robogó szerelvények zaja tölti be. A Dunai Kőolajipari Vállalat szomszédságában – még 1973-ban – létrehozott vasútállomást Záhony után az ország legnagyobb, úgynevezett feladó pályaudvarának tartják. S mivel kizárólagosan a DKV szállítási igényeit látja el, elnevezése: Dunai Finomító Állomás.

21.jpg 

A vágányhálózat kiépítése a hetvenes évek végén fejeződött be, s ekkoriban bonyolította le az állomás a legnagyobb forgalmat is: évente több mint 3 és fél millió tonna DKV-terméket továbbítottak az ország minden tájára, de még külföldre is. 1981. november 24-én nyilatkozott Csuti Géza állomásfőnök a Pest Megyei Hírlapnak: „Úgy is mondhatnám, hogy jelentős változások történtek. A közelmúltban húsz lakást kaptunk a városban. Zömében fiatal, családos dolgozóink telepedhettek itt le, s így végre stabilizálódott a gárdánk. Ugyancsak kedvező változás, hogy bevezettük a négyes túrt. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy négy műszakban dolgozunk, vagyis egy éjszakai szolgálat után két pihenőnapot kap mindenki. Természetesen ezek a változások a gazdasági eredményekben is tükröződnek: az elmúlt 10 hónapban 2 millió 350 ezer tonna árut továbbítottunk, s ez több, mint a tavalyi. A DKV szállítási igényeit maradéktalanul ki tudjuk elégíteni, sem fedett, sem tartálykocsiból hiányunk nincs.”

113.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pemete.blog.hu/api/trackback/id/tr536928685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.